Alle on listattu alustavat ohjeet tässä pelissä käytettävistä yleisistä mallinnustavoista kontakti- ym. tilanteille. Mikäli toivot vastapelaajien poikkeavan omalla kohdallasi am. tavoista, ilmoita siitä alkubriiffissä tai tilanteen tullessa eteen. Taikuuteen ja erikoiskykyihin liittyvät mallinnusohjeet käydään läpi workshop-päivänä ja lisätään sivuille tai profiiliin erikseen.
​ 
Esineet

Oletusarvoisesti kaikki pelialueelta löytyvä on in-game, eli älä ujostele paikkoja tutkiessasi! Muista kuitenkin kohdella esineitä hyvin ja palauttaa ne pelin päätyttyä sinne, mistä löysit ne, tai pelinjohdolle. Kaikki off-tavarat piilotetaan sänkyjen alle tai off-tilaan pelin ajaksi. Paikat, jotka ovat toistaiseksi tai kokonaan off-game, merkitään näkyvällä lapulla ja tekstillä: ”OFF-GAME”. Jos esine on in-game, mutta sen ulkomuoto tai ominaisuudet kaipaavat tarkennusta, se merkitään peliohjeella. Peliohje on näkyvä lappu, jossa lukee ”PELIOHJE” ja sen perässä pienemmällä tai kääntöpuolella tarkennus, esim. ”PELIOHJE peili on loihdittu näyttämään kasvosi ikivanhoina”. Tarvittaessa peliohjeita saa kiinnittää esineisiin itse, ja se on suotavaakin.
 
Tappelut & väkivalta

Kaikki fyysinen väkivalta mallinnetaan hidastamalla, keventämällä ja/tai sopimalla. Myös painiminen tulee hidastaa ja avokämmenellä läpsäiseminen keventää. Tappelun lopputulos voi olla hyvä sopia sen alkaessa, ettei tule epäselvyyksiä tai ruveta huomaamatta käyttämään oikeaa voimaa. Erityisen vahvoille ja taitaville tappelijoille on tehty maininta hahmoprofiiliin, mutta tilannetajua ja suuremman draaman lakia on hyvä soveltaa.
 
Intiimit tilanteet

Kaikkien intiimien tilanteiden mallinnuksen tai kulun voi sopia erikseen kanssapelaajan kanssa, mutta oletusarvoisesti käytetään seuraavia, jotta muut pelaajat tietävät, mistä on kyse:

* Pusu poskelle tai kädelle on sallittua tehdä oikeasti.
* Pusu suulle tehdään käsi tai sormet huulten välissä.
* Suutelu tehdään käsi tai sormet huulten välissä.
* Seksi mallinnetaan hartiahieronnalla kasvotusten tai tilanteen voi käydä läpi sanallisesti. Realismin vuoksi olkaa keskenänne niin kauan, kuin hahmoillakin kestää hoitaa hommat.
 
Alkoholi

Peliviikonloppu on kokonaan päihteetön eikä pelissä nautita oikeaa alkoholia tai muita päihteitä. Jotkin hahmot voivat sitä kuitenkin tehdä, jolloin alkoholi mallinnetaan alkoholittomilla juotavilla, jotka merkitään peliohjeella, ja humaltuminen näytellään.
 
Urheilu & liikunta

Keltään ei vaadita suuria urheilusuorituksia pelissä, kaiken voi ja kaikki pitää tehdä vain oman kunnon ja terveydentilan mukaan. Jos hahmosi kunto on huomattavasti parempi kuin omasi, kerro peliohjeella muille, mitä hahmosi tekee (esim. juoksee kävelemisen sijaan tai tekee 30 punnerrusta muutaman sijaan). Jos kuntosi on parempi kuin hahmolla, tee vain hahmon kunnon mukaisesti, peliohjetta ei tarvita. Kenenkään tekemisiä tai tekemättömyyttä ei kommentoida eikä tarvi perustella.
 
Kielet

Peli pelataan suomeksi, joka edustaa in-gamessa englantia. Muita kieliä saattaa esiintyä, jolloin pelaajat puhuvat edelleen suomeksi, mutta mallintavat vieraskielisyyttä ristimällä sormensa ja nostamalla ne kasvojensa viereen sekä sanomalla alkuun, mitä kieltä puhuvat. Vaikka itse kuulisit, mitä vieraskielisessä keskustelussa puhutaan, et saa käyttää tietoja hyväksesi (ks. Säännöt > Metapelaaminen), ellei hahmosi oikeasti ymmärrä kyseistä kieltä.
 
Mikä vain muu

Minkä vain muunkin tilanteen voi tarvittaessa mallintaa, jos sen suorittaminen oikeasti olisi kohtuuttoman hankalaa tai jos et halua tehdä sitä, mutta haluaisit suorittaa jonkinlaisen toimenpiteen kuvaamaan kyseistä tapahtumaa muiden eläytymisen avuksi. Mallinnus tapahtuu menemällä off-gameen, sopimalla nopeasti, mitä tapahtuu ja miten se hoidetaan, ja antamalla tarvittaessa peliohje ympäröiville pelaajille. Esim. ”Peliohje: Mä nousen nyt tähän tuolille heilumaan, kun hahmoni roikkuu niskastaan kattokruunusta.”
​ 
KPS, kivi-paperi-sakset

Koopeeässää voi käyttää tai ehdottaa tilanteessa, jonka lopputulosta ei haluta päättää suoraan, tai jos ette pääse yhteisymmärrykseen. Tällaisia on perinteisesti esim. taistelutilanteet, mutta käyttöä ei tarvitse rajoittaa siihen. Lopputulos voidaan saada kerrasta tai parhaalla kolmesta, mutta joka tapauksessa kiistelemättä ja mahd. nopeasti. Huom! KPS:n lopputulos ei ole täysin sattumanvarainen; sellaisen tuloksen saatte vaikkapa kolikolla tai nopalla.